Zaslepení EGR ventilu Burgman 400
Po přečtení několika příspěvků o tom, že EGR ventil u motocyklu lze bez peoblému vyřadit z provozu a docílit snad vyššího výkonu a nižší spotřeby jsem se rozhodl, že se pokusím na Burgmanu 400/2001 ventil odpojit.Zaslepil jsem tedy přívod výfukových zplodin do ventilu a podtlakové řízení. Najezdil jsem asi 3000 Km. Po tomto zákroku se při pomalé jízdě v koloně nebo ve městě nezvyšovala tolik teplota chladící kapaliny a za celou dobu nezapl chladící ventilátor a to ani při telotách nad 30 ve stínu. Spotřeba ale bohužel vzrostla o 0,2-0,3 l. To bylo trochu překvapující, protože logicky by se měla snížit. Výkon motoru zůstal na stejné úrovni i když motor dostával čistou směs a měl by tedy jít výkon trochu nahoru. Je možné, že to může být i řídící jednotkou, která je nastavena na směs s výfukovými plyny.
Ti co nevědí o co jde -EGR ventil přepouští část výfukových plynů zpět do sání.
L.Dvorský
.